Gå till innehåll

Postkontoret - Dockfilm efter Rabindranath Tagores pjäs - 40 minuter


Martin Olsson

Recommended Posts

 

Postkontoret är en svensk dockfilm för vuxna, med ett barn i huvudrollen. Den är baserad på nobelprisförfattaren Rabindranath Tagore pjäs från 1912. Regi och dockor av Silvia Bergman som samlat många av Sveriges mest rutinerade dockskådespelare för projektet. Hela listan med medverkande finns på projektets hemsida: http://www.thepostofficemovie.com

 

Själv har jag skött teknik och foto. Vi spelade först in dialogen i en trång ateljé i Gnesta, sedan "dubbade" dockskådespelarna efter ljudbandet. Jag filmade med en en Sony A7, ljussatte med sänglampor och redigerade med Premiere Pro CC. Det är första gången jag hjälper till med en film, och det har varit kul att lära sig lite om hur det går till att göra en ganska traditionell dockfilm med absolut noll budget, men mycket hjärta.

 

Vi visade filmen för närmare 100 personer på Pygméteatern i Stockholm den 22-april. Jag fick en blomma, så jag tror det gick bra.

 

Det vore jättekul att höra vad ni tycker och kanske tips om var vi kan visa den. Jag önskar att jag hittat Voodoo Film tidigare: här verkar finnas hur mycket bra tips som helst! Vi vill göra en Bengalisk och en Engelsk version av filmen om vi får möjlighet.

 

/Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...