Gå till innehåll

Stop Motion


Johalanc

Recommended Posts

Hejsan! Har ni hållit på länge? Kan man se ert alster någonstans? Var i landet bor ni?

 

Jag har precis börjat. Här nedan kan du se en film som jag gjort. Jag bor i Skåne. Känns inte som om det är jättemånga som håller på.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ursäkta att jag varit seg på att svara, har varit utomlands så har inte haft tid eller möjlighet. Najs film, gillar hur du har fått till kamerarörelserna, har själv haft en del problem med dem. Jag och min bror har väl hållit på i ungefär 4 år, runt omkring. Har gjort en del actionfilmer i lera som finns att se på vår youtube-kanal. Annars så har vi gjort en actionkomedi med små leksaker som kom in på flera filmfestivaler. Bor lite utanför Kungsbacka.

 

Här finns några filmer att se, https://www.youtube.com/channel/UCj6fAWBR72ckcQmPjeLU5bw

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Ingen fara! Jag har inte heller varit så kvick! Tjusigt arbete! Kul att jobba ihop med någon. Det tycker jag är lite synd att jag inte ha någon att jobba ihop med. Sitter själv i östra delen av skåne. Hur lång tid tar en leranimation för er? Vad har ni för utrustning? Finns det Någon facebookgrupp eller så vad ni vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det känns som en fördel att jobba med någon eftersom det är så mycket jobb med en film. För oss tar väl en film någonstans mellan 2-8 månader att göra, så det kan variera något enormt, beror ju på vad man gör. Nu på senare tid har vi försökt anstränga oss att göra animationerna, kulisser och karaktärer snyggare än tidigare och då tar det ju klart längre tid. Men sen så jobbar/pluggar ju vi oftast medans vi gör våra filmer så då tar ju det en del av tiden också. Den filmen vi gör nu verkar bli uppåt 5-6 minuter och det tar verkligen kål på en, så grymt mycket arbete. Så i framtiden kanske man borde göra något kortare...

 

Vi har en ganska enkel "setup" där vi bor med en Canon EOS 550D, tre skrivbordslampor som man kan böja lite fram och tillbaka och programmet dragonframe. Det funkar rätt bra för oss.

 

Vet inte om någon facebookgrupp, har inte letat något heller i och för sig. Har ju sett några svenskar när man har kollat runt på youtube men inget som man har lagt på minnet. Vet i alla fall om Claystation som gör en del reklamfilm och Ekron Studio som har varit med och gjort animationer till några långfilmer, tror båda är i Malmö.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...