Hej!
Inför höstens skolstart har jag tänkt söka diverse film/reklam-utbildningar. Jag är främst intresserad av film, och efterbearbetning. Jag har tidigare drivit eget företag inom reklam/film, och har mest fungerat som klipp/grade åt olika produktioner och reklamfilmer. Jag har egentligen noll intresse för regi- eller generella filmutbildningar, som det verkar vara mest av i Sverige. Få utbildningar verkar erbjuda fördjupning inom klippning. Jag har bara hittat STDHs klipputbildning, och Medieinstitutets redigerar-utbildning, som verkar bra. Jag har även tittat på skolor utanför Sverige, men jag stannar helst här.
Bara för att klargöra. Jag har inga drömmar om att jobba i Hollywood, utan skulle vara extremt nöjd med ett jobb på ett svenskt produktionsbolag. Så länge jag får jobba med kreativa utmaningar och roliga projekt är jag glad. Jag har tidigare sökt till STDH och fått nej, och ser Medieinstitutet som det näst bästa alternativet för mina mål. Har läst en del om deras TV-utbildning, som jag hört mycket bra om, men har inte hittat alls like mycket om redigerar-utbildningen.
Finns det någon här som har gått, eller har någon slags insyn i denna utbildning? Vad tycker ni om den? Vad har den för rykte i branschen och hur pass bra är den?
Tacksam för svar!