Gå till innehåll

Sända live


revilofoto

Recommended Posts

Du har fastnat i nån slags proffs fantasier eller nåt men skitsamma jag sänder just nu från mitt garage för att testa några objektiv.

 

Men. Revilofoto jobbar för kommunfullmäktige. Pålitlighet är A-O när man levererar till kund och om det är "proffsfantasier", så får du väl tycka det. Det är dock ett försvinnande litet antal människor som har råd och intresse att köpa på sig en massa teknik för att testa objektiv i live-sändningar från ett garage, vågar jag påstå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej... :)

Jag är tacksam för bådas input! :)

Har precis beställt en maxad iMac 21.5".

Behövs oavsett...

Imorrn ska jag testa hemifrån att köra långa streamingar...och bevaka det på paddan/telefonen...elefantgräs i rörelse så att jag ser om det fryser... :)

 

Vidiu blir nog uteslutet då jag behöver kopplingen till dator för att manövrera ärende och talare i fullmäktige via dator...eller kan jag göra det trots att Vidiu är kopplat?

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej... :)

Jag är tacksam för bådas input! :)

Har precis beställt en maxad iMac 21.5".

Behövs oavsett...

Imorrn ska jag testa hemifrån att köra långa streamingar...och bevaka det på paddan/telefonen...elefantgräs i rörelse så att jag ser om det fryser... :)

 

Vidiu blir nog uteslutet då jag behöver kopplingen till dator för att manövrera ärende och talare i fullmäktige via dator...eller kan jag göra det trots att Vidiu är kopplat?

 

Du menar ärende som i ett utlägg av grafik som du har på datorn? Det kan du ju också köra om du använder datorn som bildkälla via hdmi och kör grafiken till mixern där du byter mellan den, precis som du byter mellan kameror.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kom på att jag trots allt kan köra med en Vidue...

Det är via streamingplattformen som ärenden och talare ändras, alltså via webben och då är det inget som påverkar Viduen.

Den kan jag således koppla direkt till bildmixern...

 

Dagens test med elefantgräs i rörelse fungerade inte riktigt...bilden frös efter ca 90min igen, precis som i den skarpa sändningen...

 

Innan jag beslutar mig för att köpa en Vidue så tänkte jag prova andra streamingprogram...

Förslag mottages...gärna gratis... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...