Gå till innehåll

Prauge film school


Erik94

Recommended Posts

Hejsan, jag har precis blivit accepterad till Prauge Film school.

 

Är det någon av er som har gått/hört något om denna skola? Verkar vara

onaturligt svårt att hitta reviews om just denna skola.

 

Vore tacksamt att få svar så snabbt som möjligt!

 

/ Erik

Länk till kommentar
Share on other sites

Har hört talas om den, men vet inte i vilket sammanhang. Antagligen någon här som skrivit att de kommit för ett antal år sen. Men som tumregel är väl att huruvida en kreativ utbildning är bra eller inte, avgörs främst av dig själv och av vad du gör av det. Sorry att jag inte kan komma med något bättre än så, men letade själv med ljus och lykta efter omdömen om utbildningar för några år sen - innan jag bestämde mig för en. Och det var oerhört svårt. Även nu när jag pluggat har jag svårt att betygsätta min utbildning, då vad du får ut av den sällan avgörs av utbildningen i sig, utan snarare vilka resurser som finns att tillgå, dig själv och vilka andra du går med. Det första är ju något du kan kolla upp genom att kolla med skolan, så det är vad jag skulle göra i din sits!

 

Det sagt så finns det ju en handfull skolor som har väldigt dyr teknik, men inte lånar ut den fritt till sina elever. 24h access och mer eller mindre fri tillgång till teknik är det viktigaste för ens egen utveckling, tror jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...