Gå till innehåll

Tips: Billigare att köpa än att hyra Red


lobbamobba

Recommended Posts

När Sony A7rii släpptes och typ hela internet gick bananas, sålde allt sitt skit och hostade upp +30k för endast huset så fick jag en tanke.

 

Om jag skulle sälja mitt skit och köpa beggat för 30k, vad får man då?

 

Massor visade det sig, hittade tex:

F3 med tillbehör för 10 000 kr

F35 för under 40k

AF101 för 7000 kr

URSA obruten förpackning 32k

Red Scarlet + Skärm, Handle, Media, etc 53k (typ en halv veckas hyra)

Red One MX + ALLT + 4 Samyang Cinema Gluggar 35 000 kr!

 

http://forumbilder.no/images/2016/01/03/IMG_20160102_191212.md.jpg

 

Så jag sålde lite skit och köpte en Red One MX med mer tillbehör än jag orkar räkna upp.

Ink frakt kostade det mindre än A7rii huset gör i Sverige.

 

 

Såklart inte en kamera för alla. Men grundtanken, ge fan i att köpa nytt, är väl sensmoralen i det hela.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har varit sugen på en F3 jag med. Sinnessjukt vad den rasat i pris. Även ouppackade går under 20. Men då jag jobbat med den innan förstår jag också varför.

 

Men slits just nu mellan ungefär de kameror du listat. Eller att rigga upp min GH3 ordentligt.

 

Problemet med samtliga är dock att alla mår bäst i rigg och att alla är tämligen tunga, medan a7xii går att köra handhållet i vilken setting som helst och dessutom producerar en fin bild i förhållande till filstorlek etc. Det är helt enkelt såpass olika kameror. Och då blir således olika sätt arbeta, såklart.

 

Men bra tips ändå!

Länk till kommentar
Share on other sites

Har varit sugen på en F3 jag med. Sinnessjukt vad den rasat i pris. Även ouppackade går under 20. Men då jag jobbat med den innan förstår jag också varför.

 

Men slits just nu mellan ungefär de kameror du listat. Eller att rigga upp min GH3 ordentligt.

 

Problemet med samtliga är dock att alla mår bäst i rigg och att alla är tämligen tunga, medan a7xii går att köra handhållet i vilken setting som helst och dessutom producerar en fin bild i förhållande till filstorlek etc. Det är helt enkelt såpass olika kameror. Och då blir således olika sätt arbeta, såklart.

 

Men bra tips ändå!

 

Ja den perfekta kameran är ju tyvärr inte uppfunnen ännu :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gud vad köpsugen jag blev. Must.. Resist..

Hade ingen aning om att Red One gick så billigt nuförtiden, och fullt utrustad. Bra köp! :bire

 

Bare o slå till :)

 

EDIT: Denna kanske är kvar och går att övertala till att skicka internationellt ;)

http://www.reduser.net/forum/showthread.php?139322-RED-One-Mysterium-RTS-Kit-w-Lens-set

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...