Gå till innehåll

gratis videoredigeringsprogram


gimmik77

Recommended Posts

Efter att ha loggat ut så kollade jag och programmet har fått hyggliga recensioner. I ekonomiskt hänseende fungerar programmet så här. Det är gratis att använda programmet, men man erbjuds att köpa till ett antal plugins i varierande prislägen. Dessutom finns en betalversion som innehåller samtliga plugins och lite till.

 

Och så insåg jag att jag glömde nämna ett gratisprogram, nämligen VSDC.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur är det programmet i jämförelse med andra gratisprogram?

 

Lightworks och DaVinci Resolve Light är ju två andra gratisprogram. Och det finns fler.

 

Lightworks är bara gratis om du nöjer dig att exportera i 720p mp4, med full export i HD/4k/fler format kostar det från 270kr/mån till en utköpt version på 4.500kr.

 

Resolve 12 är gratis, och Resolve 12 Studio kostar just nu bara 5495kr för Mac (om du handlar i App Store, gratisversionen finns där också).

Länk till kommentar
Share on other sites

Men annars hade jag hellre lagt de pengarna på Premiere som inte är dyrare, men enligt mig, betydligt mer kompetent och mer lättanvänt. För 270kr/månaden kan du dessutom få hel sviten om du är student eller lärare.
Som student eller lärare ska man inte behöva lägga 3000 kr per år utan att äga programmet.
Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...