Gå till innehåll

Unlink aktiverad konstant


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Någon som vet hur man avaktiverar att unlink är konstant påslagen. När jag drar ett klipp till tidslinjen är det automatiskt unlinked. Måste ha kommit åt någon liten knapp.. Är en halvtimme in i filmen och helt plötsligt har detta börjat hända.

Tacksam för hjälp :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Det finns en ny knapp på Timeline Panel för att Link/Unlink alla klipp på tidslinjen. Jag tror att denna knapp är en relativt ny grej, som kom nyss (med en av de senaste uppdateringarna). Jag skulle kolla om den råkar vara "påslagen" just nu, och om det är den som ställer till det för dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack! Det hjälpte med unlinkproblemet vilket var det viktiga. Fast fortfarande finns det en liten symbol på på muspekaren när man drar in ett klipp. Det ser först ut som att man bara får in bilden men sen om man drar ner musen lite så dyker ljudfilen upp med. Yttreligare något jag råkat klicka på förmodligen..?

IMG_6186.jpg

IMG_6185.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Den ikonen talar om att du gör en Overwrite när du lägger ner ett klipp ovanpå ett annat (om det skulle vara ett klipp där). Håller du ned CTRL ändras pil-nedåt till pil-höger. Hur ljudet beter sig beror hur dina Source Patch och Target Track-indicators är inställda (dom blå fälten i början på timeline), vilka ljudspår du har på timeline (Mono/Standard) och hur motsvarande ljud på klippet är inställt.

 

https://helpx.adobe.com/premiere-pro/using/source-patching-track-targetting.html

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...