Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lichitch projektet

Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2013

Standard Lichitch projektet

Drend, 28 år och bosatt i Sveriges närmste stad. Kommer att börja jobba med film nu, snart, hade jag tänkt.. och skriver här för att cementera projektet. Och det känns både (+o)lustigt och nervöst. Under årens lopp har jag alltid jobbat mycket med berättande. Jag har skrivit, tecknat och tecknat serier, jobbat med (+ div. stop, pix) animation och nu under dom senaste två åren djupdykt i speltillverkning.

Film har alltid legat och gnagt bakhuvudet. Film har alltid varit en källa till inspiration. Och film har alltid varit det här omöjligt ouppnåeliga när man är ensam i sitt intresse med svällande ambitioner.

Jag sitter för närvarande och slipar på tre kortfilms- med tillhörande bildmanus. Alla tre som jag kan producera till största delen själv. Jag kommer behöva söka en hand i kamerahantering till ett par scener i en av filmerna, någon villig att klä upp sig i monsterkostym i en annan samt köpa mig ljud och musikbild till samtliga tre.

Vet inte när - om alls! - projekten blir film men kommer definitivt att jobba stenhårt för det. Önska mig lycka till! >: //)
    Senast redigerad av drend den 2015-12-30 klockan 13:10.

Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2013

Standard

Juste; detta blir alltså tre korta "handheld cam" skräckfilmer i experimentell blandteknik. Tänk typ, Blair Witch Project (1999) + Svankmajer men både mindre originellt och classy.