Gå till innehåll

Billig Stabilisering


Happyharry

Recommended Posts

Svenska butiker har rätt dåliga priser på riggar, de står sig rätt nära med mycket annat men tja.

Vet ju inte exakt vad det är för DSLR du har och om du behöver något extra man jag hade köpt någon av dessa:

 

1. Shoulder Rig|Matte Box|Camera Cage|FC -02

 

2. Video Camera Mount|DSLR Shoulder Rig|Cage|FC-102

 

3. Filmcity Camera Cage Shoulder Rig (FC-07)

 

4. Proaim DSLR Rig-120 Video Camera Shoulder Mount (RIG-120)

 

5. Filmcity Professional Camera Support Rig for Panasonic Lumix GH4/ GH3 and Sony A7/A7r/A7s cameras (FC-A7G34-RIG)

(För Panasonics GH 4 o 4 samt Sonys A7S, A7R etc)

 

6. Och dyrare än du tänkt men med follow focus: DSLR Shoulder Rig Kit|Camera Cage|Follow Focus|Filmcity

 

7. Till slut har de ju förstås steady cam kopior om det är "riktig" stabilisering du är ute efter annat än att få bort småskak och känslan av en liten kamera: http://www.camtreerigs.com/professional-steadycam.html

 

Jag har handlat från dem upprepade gånger, de har toppenbra service via skype eller direkt på sidan m.m. och går något sönder så skickar de med reservdelar nästa gång du beställer for free etc etc. Hyfsat bra kvalité, eller den är bra men det är inte arri som gjort grejerna.

 

Tänk även på att det tillkommer tull, dock har de erbjudit mig att reducera sådana kostnader när jag handlat vilket jag inte brytt mig om men ja... Dock slipper du nog inte undan tullhanteringsavgift m.m. så räkna på en 300sek extra minst...

 

Lycka till, mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...