Gå till innehåll

Enkel/billig bildmixer


GatoRojo

Recommended Posts

Hoppas tråden passar till min fråga...

 

Jag skulle vilja få tag på en enkel bildmixer för att ha på jobbet vid större möten på ett antal hundra deltagare.

 

Jag kör egentligen bara tre datorer (vga...kanske hdmi) som in-källa och skickar ut på vga, så det skall inte vara nåt avancerat. Powerpoint och VLC. Kanske en kamera så småningom.

Jag kommer aldrig att få pengar till att köpa in utrustningen för behovet finns egentligen inte. Måste köpa privat.

Det är bara jag som vill ha lite roliga prylar i kombination med att mitt jobb som "bildproducent" blir lite enklare.

 

Jag har bara hittat svindyra (såklart) bildmixrar, men eftersom jag måste betala den själv så vill jag hålla ner kostnaden...begagnat är helt ok.

 

Vilken bildmixer är enkel, har vga in och ut och skulle kunna passa? Är det nån som har koll?

 

Mvh

John

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade rekommenderat

Diverse Bildutrustning | Skaraborg

 

Mixern tar S-video in (också analog), så du behöver bara enkla (och billiga) VGA-S-video adaptrar. Skulle du också vela köra HDMI får du skaffa dig en konverteringsbox som oftast går på runt en femhundring och gör om signalen från digital (eg. HDMI) till analog (S-video / composit).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...