Gå till innehåll

Problem med ryckiga Youtubefilmer.


Spaceromancer

Recommended Posts

50 fps ...är mjukt. Men kanske inte filmat i 50? :)

Jag har dock inte provat att spela in och redigera i 25 och sen exportera i 50 och ladda upp. Vore intressant och se om inte annat.

 

Just nu stör jag mig på att Youtube inte kan 25/50 under live-event. Utan kör 30/60 oavsett vad du skickar.

Länk till kommentar
Share on other sites

50 fps ...är mjukt. Men kanske inte filmat i 50? :)

Jag har dock inte provat att spela in och redigera i 25 och sen exportera i 50 och ladda upp. Vore intressant och se om inte annat.

 

Jag testade. Första gången jag spelade upp den på Youtube såg den bättre ut med 50, när jag kollade en gång till så såg den nästan värre ut... Med Safari och Chrome ser origanalet (25) bättre ut, bara med Firefox som det är riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

0:54 in i videon.

 

Klippet ser bättre ut i original, och med Safari och Chrome. Ser ni någon skillnad med olika webbläsare eller är det bara jag som har problem med Firefox?

Panoreringen ser ju inte fantastiskt bra ut i original heller, men väldigt mycket bättre än kombinationen Firefox - Youtube för mig.

 

Väldigt snabba eller väldigt långsamma panoreringar blir ju bättre förstås.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...