Gå till innehåll

Redigera stora projekt i Premiere Elements 13


Classe

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är ny här på forumet.

 

Jag jobbar i Premiere Elements version 13 med ibland ganska stora projekt, typ konserter med flera kameror. Dvs en timmes film, 2-3 kameror, separat ljud, stillbilder. Omkring 7-8 spår på timeline. Massor med klippunkter, ja säg 50 för att ha någon siffra. Alla källvideofiler i AVCHD 1080p 50 fps.

 

Med så mycket blir det ibland ganska segt, svårjobbat och "plottrigt". I Premiere Pro kan man ju dela upp projektet i delar har jag förstått, men inte i Premiere Elements?

 

Hur jobbar ni som har Premiere Elements? Det skulle vara smidigt om man kan dela ett projekt i bitar. Eller exportera till ett "mellanoriginal" och ta in det och fortsätta som ett nytt projekt? Vilket väl innebär kvalitetsförluster?

 

Önskar tacksamt råd och tips från er på forumet som använder Premiere Elements 13!

 

//Classe

Länk till kommentar
Share on other sites

För ett år sedan redigerade jag min första nollbudgetlångfilm i Premiere Elements version 12, på laptop därtill.

 

Jag delade upp projektet i ett antal bitar på sisådär 10 minuter vardera. När varje bit var färdigredigerad så exporterade jag den biten som en färdig fil och stoppade i ett nytt projekt. I detta senare projekt så hade jag alltså en enda film för varje bit av filmen. Sedan kombinerade jag allt till en film som blev 104 minuter lång.

 

För mig som till 99 % kan redigera på ett enda videospår så fungerar det, men jag inser att det är värre för dig som måste använda ett flertal videospår, men du blir nog tvungen att göra på motsvarande sätt.

 

Så vida du ej bytar redigeringsprogram. Och även om du bytar redigeringsprogram så lär datorn din få slita lika mycket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...