Gå till innehåll

Vill spela in "enkel" musikvideo


ConnyB

Recommended Posts

Hej forumets alla balla boys and gals! :D

 

Det är så att jag skulle vilja spela in en musikvideo och jag söker därför någon som tycker att sånt här är kul och som gärna skulle vilja ha ett sådant projekt på sitt CV.

 

Jag föreställer mig inspelning med DSLR-kamera i vacker miljö. Korta, smakfulla klipp med kort skärpedjup, mycket i slow motion och motljus synkat till redan inspelad musik.

 

Om det inte finns någon/några här som skulle tycka detta vore kul så kanske ni vet var man kan vända sig?

Men eftersom detta gäller amatörnivå/demo-nivå så har jag ingen lust att belåna huset för att kunna betala ett riktigt produktionsbolag.

Jag är amatör men perfektionist, och det tänker jag mig att du är också!

 

Hör gärna av er här i tråden eller till min email: theconnyb@gmail.com

 

Hej!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ber om gratis arbetskraft utan att sälja in projektet, vad väntar du dig?

 

Det låter som att du inte vill betala en enda krona, och då blir det ju inte så intressant. Förväntar du dig att fotografen skall bidra med sin egen utrustning? Finns det någon budget över huvud taget?

 

Jag har genomfört många projekt där jag inte betalat de medverkande, men de har känt att projektet kunnat bli bra eftersom de kunnat läsa manus och för att de har vetat att det funnits pengar (ur min egen ficka) till vettig kamerautrustning och ljus.

 

Du berättar inte ens vilket band det handlar om. Kom igen, vill du ha gratis hjälp måste du vara öppen med vad det handlar om.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ber om gratis arbetskraft utan att sälja in projektet, vad väntar du dig?

 

Det låter som att du inte vill betala en enda krona, och då blir det ju inte så intressant. Förväntar du dig att fotografen skall bidra med sin egen utrustning? Finns det någon budget över huvud taget?