Gå till innehåll

Vill spela in "enkel" musikvideo


ConnyB

Recommended Posts

Hej forumets alla balla boys and gals! :D

 

Det är så att jag skulle vilja spela in en musikvideo och jag söker därför någon som tycker att sånt här är kul och som gärna skulle vilja ha ett sådant projekt på sitt CV.

 

Jag föreställer mig inspelning med DSLR-kamera i vacker miljö. Korta, smakfulla klipp med kort skärpedjup, mycket i slow motion och motljus synkat till redan inspelad musik.

 

Om det inte finns någon/några här som skulle tycka detta vore kul så kanske ni vet var man kan vända sig?

Men eftersom detta gäller amatörnivå/demo-nivå så har jag ingen lust att belåna huset för att kunna betala ett riktigt produktionsbolag.

Jag är amatör men perfektionist, och det tänker jag mig att du är också!

 

Hör gärna av er här i tråden eller till min email: theconnyb@gmail.com

 

Hej!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ber om gratis arbetskraft utan att sälja in projektet, vad väntar du dig?

 

Det låter som att du inte vill betala en enda krona, och då blir det ju inte så intressant. Förväntar du dig att fotografen skall bidra med sin egen utrustning? Finns det någon budget över huvud taget?

 

Jag har genomfört många projekt där jag inte betalat de medverkande, men de har känt att projektet kunnat bli bra eftersom de kunnat läsa manus och för att de har vetat att det funnits pengar (ur min egen ficka) till vettig kamerautrustning och ljus.

 

Du berättar inte ens vilket band det handlar om. Kom igen, vill du ha gratis hjälp måste du vara öppen med vad det handlar om.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ber om gratis arbetskraft utan att sälja in projektet, vad väntar du dig?

 

Det låter som att du inte vill betala en enda krona, och då blir det ju inte så intressant. Förväntar du dig att fotografen skall bidra med sin egen utrustning? Finns det någon budget över huvud taget?

 

Jag har genomfört många projekt där jag inte betalat de medverkande, men de har känt att projektet kunnat bli bra eftersom de kunnat läsa manus och för att de har vetat att det funnits pengar (ur min egen ficka) till vettig kamerautrustning och ljus.

 

Du berättar inte ens vilket band det handlar om. Kom igen, vill du ha gratis hjälp måste du vara öppen med vad det handlar om.

 

/Jakob

 

Det tar jag med den som antingen är intresserad av det eller som kan hänvisa mig till någon som är intresserad av det. Jag har beskrivit mer än tillräckligt för att man ska förstå vad det handlar om. Även om du själv verkar IQ-befriad så förstår nog även du att det kommer ske en diskussion innan någonting bestäms. Jag bad om hänvisning till var man kan vända sig, inte om att få "gratis hjälp". Var fan får du det i från? Eller syftar du på denna "gratis hjälp" som att jag ställde en fråga på ett forum utan att betala något för det? Ja, det var ju väldigt konstigt för ett internetforum, verkligen.

 

Varför skulle jag gå in på manusdetaljer direkt när jag frågar om var jag kan vända mig?

 

Hjärnkapaciteten på svenska folket, alltså....... suck!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ber om gratis arbetskraft utan att sälja in projektet, vad väntar du dig?

 

Du berättar inte ens vilket band det handlar om. Kom igen, vill du ha gratis hjälp måste du vara öppen med vad det handlar om.

 

/Jakob

 

Snälla, fingervisa var exakt jag nånsin bett om "gratis arbetskraft"?

 

Jag väntar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ber om gratis arbetskraft utan att sälja in projektet, vad väntar du dig?

 

Det låter som att du inte vill betala en enda krona, och då blir det ju inte så intressant. Förväntar du dig att fotografen skall bidra med sin egen utrustning? Finns det någon budget över huvud taget?

 

Jag har genomfört många projekt där jag inte betalat de medverkande, men de har känt att projektet kunnat bli bra eftersom de kunnat läsa manus och för att de har vetat att det funnits pengar (ur min egen ficka) till vettig kamerautrustning och ljus.

 

Du berättar inte ens vilket band det handlar om. Kom igen, vill du ha gratis hjälp måste du vara öppen med vad det handlar om.

 

/Jakob

 

Om du inte kan läsa en text så KANSKE du inte heller ska kommentera?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det tar jag med den som antingen är intresserad av det eller som kan hänvisa mig till någon som är intresserad av det. Jag har beskrivit mer än tillräckligt för att man ska förstå vad det handlar om. Även om du själv verkar IQ-befriad så förstår nog även du att det kommer ske en diskussion innan någonting bestäms. Jag bad om hänvisning till var man kan vända sig, inte om att få "gratis hjälp". Var fan får du det i från? Eller syftar du på denna "gratis hjälp" som att jag ställde en fråga på ett forum utan att betala något för det? Ja, det var ju väldigt konstigt för ett internetforum, verkligen.

 

Varför skulle jag gå in på manusdetaljer direkt när jag frågar om var jag kan vända mig?

 

Hjärnkapaciteten på svenska folket, alltså....... suck!

 

Om jbergman missuppfattat ersättningsfrågan är det bara att rätta honom, sånt händer :bire

Däremot har han en poäng i vad han säger; om att anledningen till att du fått såpass ont om respons kan bero på att du inte lyckats väcka intresse. Fundera lite på om du kan presentera ditt förslag annorlunda :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det inte finns någon/några här som skulle tycka detta vore kul så kanske ni vet var man kan vända sig?

Men eftersom detta gäller amatörnivå/demo-nivå så har jag ingen lust att belåna huset för att kunna betala ett riktigt produktionsbolag.

Jag är amatör men perfektionist, och det tänker jag mig att du är också!

 

Med den beskrivningen i bakgrunden är det inte konstigt att man läser in att det vore ett gratisprojekt, alternativt underbetalt. Amatör, perfektionist och underbetalt arbete, med parallellen till riktiga produktionsbolag. Där man får anta att du vill ha just produktionsbolagskvalitet. Utan någon som helst pitch för projektet.. Ja du märker ju själv.

 

Det är ganska vanligt att folk med villfarelsen att deras projekt är fantastiskt och således knappt behöver förklaras - dyker upp här och tror att filmare ska hopa sig över projekten. Som om det råder någon slags brist av potentiella projekt att göra. Så är inte fallet. Om du vill att andra ska ta första kontakten med dig, ge så mycket du kan redan från första början. Om du ändå vill hålla projektet hemligt av någon slags anledning, kontakta istället filmfolk som du tycker inspirerar och förklara redan från början varför du tycker de passar i ditt projekt. Det finns ingenting som smicker! Och då lär du dessutom få ett betydligt trevligare bemötande. Eller inget alls - vilket är det vanligaste. Är man bra på det man gör har man som regel full täckning, om inte annat av just lågbetalda projekt.

 

Och med tanke på din ton har jag svårt att se att någon nu kommer att höra av sig alls härifrån.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...