Gå till innehåll

Black magic production 4k hj?lp


laquente

Recommended Posts

Jag har precis inf?rskaffat en Black magic production 4k kamera och ska ut och filma f?r f?rsta g?ngen "p? riktigt" nu till helgen.

 

Jag ska filma en musikvideo och jag beh?ver lite tips.

 

F?rsta scenen ska jag filma en stor folksamling med artisten framf?r n?r han framf?r l?ten, det ska filmas i 23 fps.

Jag undrar vad ni rekomenderar f?r shutter angle? 180??

 

Jag provfilmade lite h?romdagen med 180? och f?rde kameran sakta till h?ger och v?nster n?r jag filmade och tyckte att det blev lite v?l blurrigt..

 

Scen nummer 2 ska filmas handh?llet fr?n ett bil flak, jag ska filma ett g?ng motorcyklar som ska vara k?randes efter bilen i l?ngsam fart. I och med att det ?r handh?llet s? vill jag ha skarpa bilder och funderar d?rf?r att filma med en shutter angle p? 45?, eftersom det ?r handh?llet s? kommer jag skala ner materialet fr?n 4k till 1080 och stabilisera det i after effects... Vad tror ni om iden till scen 2?

 

 

F?r ?vrigt s? tar jag gladerligen emot alla tips jag kan f? g?llande filmning med min Black magic kamera.

 

Tack :)

Länk till kommentar
Share on other sites

180 ?r det klar vanligaste. Men gillade du inte hur det s?g ut s? ?ndra.

Antar att du kollade I datorn och inte p? kameradisplayen eftersom den inte visar samma sak?

 

Va kul att du svarade, jag har faktiskt skrivit till dig personligen p? facebook f?r jag vet att du kan dina grejer :)

 

N?r jag hade kameran p? tripod och filmade i 23fps med 180? shutter angle s? f?rde jag kameran ?t v?nster och h?ger sakta, n?r jag sen tittade i datorn frame by frame s? tyckte jag att det blev on?digt mycket blurr.. Men i detta fallet s? ska kameran st? still p? tripod s? det ?r m?jligt att man inte l?gger m?rke till s? mycket blurr d?.. F?rhoppningsvis inte iallafall..

 

Scen 2 ska vara handh?llet fr?n ett bilflak och filma k?rande motorcyklar, l?ter 45? som en bra shutter angle d? eller skulle du rekomendera n?got annat?

Länk till kommentar
Share on other sites

N?r jag hade kameran p? tripod och filmade i 23fps med 180? shutter angle s? f?rde jag kameran ?t v?nster och h?ger sakta, n?r jag sen tittade i datorn frame by frame s? tyckte jag att det blev on?digt mycket blurr..

Filma i 23,976 fps, 180-graders slutarvinkel, panorera saktare och sluta titta på dina klipp frame-by-frame. Problem solved :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...