Gå till innehåll

Filmer ser "snabbspolade" ut


Daniel_Liebst

Recommended Posts

Har problem med att jag tycker mina videos nästan ser lite snabbspolade ut efter rendering.

Denna framförallt:

Walkon Vallda paintball park 14/6-15:

 

Inspelad med Canon 700d i 720 50fps

Renderad i 720 30fps

Tycker även mig se lite mycket "ghosting" bilder när saker och ting rör sig snabbt.

 

 

Vallda Paintballpark Practice:

Denna filmen är filmad med exakt samma inställningar men Renderad i 720 50fps, så jag tycker det är lite smidigare mellan varje enskild frame till skillnad från 30 fps exemplet ovan.

 

Vad är galet i rendering eller inspelning om man tycker det ser snabbspolat ut?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nae, när jag renderar har jag ju egentligen bara valt presets för 30fps respektive 50fps.

 

Har inte kvar projekten så kan inte testa att göra om, tycker bara att mina filmer ser "hackigare" ut än typ allt annat på Youtube, förutom när jag renderade i 50fps då vill säga, då blev det lite bättre iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du har klippt material som är filmat i 50fps, i en timeline som är 50 fps och sen renderar ut det som 30 fps, så måste programmet slänga bort 20 frames "nånstans".

Olika program gör det olika bra, men det är rimligen det som är dit problem. . .

Länk till kommentar
Share on other sites

Kör i premiere, filmen jag lagt upp som exempel som är renderad i 50 ser ju bättre ut, men när man renderar i 50 och 60 så ser allt så naturligt ut, vill ha lite mer filmisk look, men "måste" filma i 50 för att fånga upp bollar i luften och kunna göra smidigare slow motions.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...