Gå till innehåll

Osynkat efter export i Premiere pro


Eye_Candy

Recommended Posts

Tjena!

 

Som topic lyder så synkar inte musik och video i den exporterade filen. Jag klipper Xavi (tror jag codecet heter) som är skjutet i 1080, 60p och 180fps (S-log3) från en Sony FS7. Allt timear snyggt och bra inne i Premiere men den exporterade h.264-filen stämmer inte alls med musiken vid vissa transitions och nåt galet sker med bilden i vissa segment. Se bifogad bild. Är det någon som vet vad jag kan göra? Vill förståss bibehålla bästa möjliga kvalitét men det ska upp på vimeo så formatet får inte vara för stort.

 

Tack på förhand..

 

Karl

Hojrock fuckup.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Vilken version av Premiere?

 

Codecen heter XAVC och det bör funka utan problem. Blir det samma om du exporterar som något annat format?

Är det h.264 i .mov eller som mp4 (om det är .mov, pröva som .mp4 istället)?

 

De gröna flasharna KAN vara GPU-renderingsfel. Vilket grafikkort och vilken driver?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Vilken version av Premiere?

 

Codecen heter XAVC och det bör funka utan problem. Blir det samma om du exporterar som något annat format?

Är det h.264 i .mov eller som mp4 (om det är .mov, pröva som .mp4 istället)?

 

De gröna flasharna KAN vara GPU-renderingsfel. Vilket grafikkort och vilken driver?

 

 

Okej! Jag testade 2-pass istället för singel och lite högre kvalitetsinstöllningar. Dock samma mp4-format så löste det sig självt. För att få bort det gröna (som i vilket fall blev lustiga pixliga toner i lowlight när det inte blev grönt) jobbade jag bara med curves i blacks istället för att använda exponeringen eller vad det är i three way color correction!

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...