Gå till innehåll

Premiere Pro slutat funka


PabloFernandez

Recommended Posts

Hej jag har kört Premiere Pro utan problem väldigt länge men nu vägrar den starta.

Får följande felmeddelande "adobe premiere pro could not find any capable video play modules"

 

Har googlat hela dagen och hittar ingen lösning som funkar.

 

Körde CC2015 men laddat ner även CC2014 och får samma problem.

Grafikkortet jag har är Quadro 4000

System: Windows 7

 

Tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet att du löst det, men funderar på om operativsystemet gjort nån uppdatering av grafikkortets drivrutiner. Kom på att nVidia plockat bort hela CUDA-koden på äldre kort (tror Q4000 räknas dit) - kan ev vara det som gjorde det.

Och då måste man installera äldre drivers...

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja. det är löst. Blev tvungen att installera om hela Windows för att få det att funka.

Testade att installera olika versioner av Premiere men fick samma fel på alla.

Testade även massa andra lösningar som folk pratade om på nätet utan framgång.

Det var helg och när Adobe supporten försökte få tag i mig igår så hade jag redan installerat om allt.

Max. nej... tror inte det är det då jag installerade om med helt nya drivisar på allt.

Tyvärr lär vi aldrig få veta vad som hände om inte det händer nån annan. Men googlar man problemet så kommer det upp massa sidor där folk pratar om detta.

Kanske värt att kika på. Tack för hjälpen Max. Du är alltid sjuk snabb på att svara och ge tips. Känns tryggt att Adobe har dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...