Gå till innehåll

Företagsförsäkring för filmgrejer.


maxbrand

Recommended Posts

Hej!

 

Hoppas någon här inne har lite erfarenhet från försäkring, jag har samlat på mig lite utrustning i mitt företag nu där jag filmar och klipper. Sitter på en c100, 17-55mm, 70-200 f4 IS, en dator och lite olika strögrejer, det tillsammans blir väl kanske något under 50 000. Jag är intresserad av att försäkra allt detta nu, och tänkte även att det vore najs med en försäkring som gäller även om jag hyr ut grejerna, tänkte kanske att man kan lägga upp en annons på filmprylar.se eller något åt det hållet och tjäna in lite pengar när man inte gör något och även låta andra använda mina fina prylar.

 

Om någon har någon erfarenhet eller rekommendation angående försäkringar vore det guld!

 

Tack,

Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag ingen erfarenhet av försäkringar när det gäller att hyra ut prylar, men jag kollade upp lite kring företagsförsäkringar tidigare i år av andra skäl. I regel är de inte anpassade för företag med såpass lite värde på utrustningen, verkar det som. Kolla vad hemförsäkringen täcker. Den täcker inte sannolikt uthyrning. Kolla runt lite bland försäkringsbolagen och säg specifikt vad du är på jakt efter. Var noga med att kolla självrisken. Innan du tecknar försäkringen så lägg upp annonser och se om någon vill hyra dina saker. Försäkringen gäller från den dagen du tecknar den, så du kan få in förfrågan om uthytning först och teckna försäkringen innan du lämnar ut dina grejer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...