Gå till innehåll

Untitle script


Hallgren1993

Recommended Posts

Tjena allihopa, jag har spånat på en storbudget filmidé. har skrivit pitch och har hela storyn igenomtänkt. skriver nu på step-outline klar med första akten och har precis börjat på andra akten.

 

*

Storyn handlar Canton, om en förrymd genetiskt modifierad människa skapad för att överlägsen mot alla andra varelser i detta universum. han flyr igenom universum med sitt gäng är kriminella, jagad av en Kapten i "The Union" (som skapade honom). Han blir tillfångatagen av en annan Alien-ras som dömer honom till att delta i ett urgammalt dödsresa på planeten Gualdtric. The Union får reda på det genom en av spioner, som sedan sätter kurs mot Gualdtric som för tillfångata honom under resan.

 

samtidigt på Planeten Condutitus så är kungen döende och ska bestämma vem av hans två söner ska ta över planeten efter hans död. men istället bestämmer han att den som slutför samma resa först är värdig nog att ta över efter honom.

 

Tillsammans så beger sig Canton och hans gäng, Kaptenen och hans besättning, de två bröderna och livvakter mot planeten Gualdtric för att överleva resan mellan två Fjärran städer.

*

 

Säg vad ni tycker om ni den tycker den har potential till ett långfilms manus. all feedback är uppskattad.

 

Mvh

story.docx

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har en värld, men jag känner inte att du har någon story, än. Det händer saker, ja, men det är inget jag känner berör mig, eller att jag skulle ha orsak till att bry mig. Varför skulle jag bry mig om en genetiskt modifierad människa och två prinsar i kapplöpning om något odefinierat men sannolikt dödligt?

 

Världens känns spännade och jag blir nyfiken på Canton. Vad har han rymt ifrån? Varför hölls han fången? Vad innebär hans genmodifiering?

Det finns uppenbarligen andra varelser än människor också. Var har hans genmodifiering för betydelse mot andra varelser? Utgör han ett hot, så att människorna som släkte blir hotade, eller var det bara en möjlighet att göra honom mer Arnold-lik (Conan barbaren (1982) - IMDb?

 

I det bifogade dokumentet står det om den gode sonen och den onde sonen. Suck, tänkte jag bara. Till och med Thor (Character) och Loki (Character) har fler sidor än så.

 

Jag tror att du behöver fokusera på vad du vill berätta och kanske mer på en karaktär, men det är ett upplägg som skulle kunna bli något spännande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för din feedback, jag ska ha den i åtanke nu när ja skriver vidare på step-outlinen.

 

Du har rätt om bröderna, jag funderar på vad jag skulle kunna göra annorlunda med dem. svårt att skapa nya loki och thor eftersom loki är en av de bästa filmkaraktärer på filmduken just nu. men tack ändå för hjälpen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...