Gå till innehåll

Hyra filmmedarbetare?


Lordben

Recommended Posts

Hej, jag kom över den här hemsidan då jag sökte efter hur man kan hitta kompetent folk till sitt filmprojekt. Hire | Metro Screen

 

Jag har precis tagit studenten och funderar på att läsa vidare till någon filmskola, främst för att kunna finna ett pålitligt filmcrew - det håller ju inte att arbeta ensam.

Men jag har inte bestämt mig än ifall jag ska läsa vidare. Anledningen är den att om jag kan finna och anlita något filmcrew i närheten så känns det lite lönlöst att plugga vidare inom film, för jag är så gott som självgående både teoretiskt och praktiskt. Det enda jag saknar är ett team.

Iallafall, så blev jag jäkligt imponerad av konceptet på den här australienska hemsidan.. att man kan hyra en professionell sound-recordist, ljus-tekniker och color grader o.s.v... Bara sådär,

istället för att behöva leta igenom alla filmsidor för att finna någon kompetent filmarbetare till sitt projekt.

 

Så jag undrar om det finns någon svensk motsvarighet till denna australienska hemsidan?

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow, precis vad jag var ute efter Sarista! Tack!

Det är ju iförsig sant att man arbetar flera i klassen, men jag vill bara se ifall jag kan uppnå samma sak utan att lägga 80.000 på filmskola! ;)

 

Hm, tror det är dåligt med filmföreningar i skaraborgstrakten, men får kika lite!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...