Gå till innehåll

Kort fråga om nyttan med filmmusik


Aettan

Recommended Posts

En sak som visar hur skadligt onödigt ljud är, är filmer där figurerna visar något som händer på TV. Så fort det infot är förmedlat stänger figurerna alltid av TV:n. Även de gånger när man tycker att det är extremt onaturligt att stänga av TV:n just det ögonblicket. Men ljudet skulle störa resten av scenen, så filmskaparna har inget annat val.

 

Mest störs jag av extra ljud i tutorials. Där vill man koncentrera sig fullt på att lära sig hur nånting funkar och när nån har lagt in musik där stör den oftast så mycket att jag inte klarar av att ta in informationen från tutorialen.

 

Ta om det där du

Länk till kommentar
Share on other sites

Sen kom ihåg att du tycker det här vilket inte gör det mer sant än det jag säger.

 

Det jag säger är sant och det blir inte mindre sant för att du väljer att inte lyssna :bire

Nu tackar jag för mig. Den här trolldiskussionen har gått långt nog.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag säger är sant och det blir inte mindre sant för att du väljer att inte lyssna :bire

Nu tackar jag för mig. Den här trolldiskussionen har gått långt nog.

 

Det jag säger är sant jo tjena jag tror du överskattar dig själv lite och trollandet det har andra stått för. Det enda som sagts hittills är att vi har alltid gjort så + tråkigt nog precis som du säger några ganska skrattretande kassa försök till påhopp i vissa inlägg.

 

Ungefär lika innehållsrikt som den här filmen

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Funkar bra utan musik oxå eller det gör ingen skillnad, vilket man nu väljer. Orkar man mer än tre sekunder så kommer det en i sammanhanget ganska dråplig och talande sekvens.

 

Edit och kredit glömde att skriva klicka hjulet för högsta upplösning.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Aettan, man kan ju undra varför du ställde en fråga om du inte är intresserad av svaret. Du har ju redan en bestämd åsikt och deklarerar att alla som svarar annorlunda är den har fel. Det är inte särdeles respektfullt mot andras åsikter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker nog att det på många sätt blev så att det var fritt slag på mig och det gillar inte jag. Men jag kan ändra tråd namnet till Så här tycker jag om det är bättre. Sen mina filmer i tråden är ju för att illustrera, förhoppningsvis i alla fall.

 

Tyckte du att man respekterade mina åsikter på ett bra sätt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyckte du att man respekterade mina åsikter på ett bra sätt?

 

Bortsett från Smörgåsmannens första mening så får du två seriösa svar från två som anser att musik hör hemma i en film och efterfrågar exempel på den problematik du har funnit. Du tackar för intelligenta svar och vägrar lägga upp några länkar. Ytterligare ett svar från någon som jag upplever kan tänka sig att avstå musiken och du svarar med att nämna reklamfilm. Smörgåsmannen fortsätter på reklamfilmstemat och ber åter om exempel för att ha något konkret att diskutera runt. Du lägger upp en film och lobbamobba talar om han tycker att den skulle gjort sig med musik och att han ansåg filmen tråkig utan. Du talar om att han har fel och att hans egna filmer är dåliga. Vad har lobbamobbas filmer med det hela att göra? Och på lobbamobbas svar på ditt påhopp talar du om att du han "vräkt ur sig" kommentarer om din filmsnutt, som du lagt upp som exempel på hur bra du tyckte att det fungerade utan musik. Filmsnutten får ju ändå ses som det efterfrågade disussionsunderlaget på frågan som ställdes och att det då kommer feedback som rör just musik och ljud är inget märkvärdigt i sig.

 

Sen kommer Tolin in och påtalar vikten av ljud och bild i balans och ger (i mitt tycke) en liten hint om att du kanske är lite nedlåtande mot andra. Då dyker du på igen och talar om att han har fel i sina åsikter.

 

Du ställde en fråga och fick svar. Du efterfrågade andras åsikter, men kände dig av någon anledning påhoppad för att de inte höll med dig. Var kommer den evenutellt bristande respekten för dina åsikter in? Tänk dig att jag ställer en fråga formulerad såhär: "Jag gillar inte chokladkakor. Hur kan någon tycka om chokladkakor?" Ska jag då ta illa upp för alla som svarar att de älskar chokladkakor och förklarar att de gillar smaken och konsistensen? Det ligger ju i frågans natur att förklara vad det är man gillar med chokladkakor. Det handlar ju inte om att min egen i samband med frågan uttryckta åsikt om chokladkakor, utan om själva frågeställningen varför man kan tycka om chokladkakor. Samma sak med din fråga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så tolkar du det men som du kanske förstår så gör inte jag det. Tycker du till exempel att det är respektfullt att skriva att man helt enkelt inte står ut längre än tre sekunder av en film som nån lägger ut?

 

Om jag inte gillar ett inlägg här så struntar jag helt enkelt i att svara så enkelt är det. Och du ändrar inget i mina trådar det gör jag.

 

Jag överlever lätt utan detta forum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker du till exempel att det är respektfullt att skriva att man helt enkelt inte står ut längre än tre sekunder av en film som nån lägger ut?

 

Det kallas feedback. Inget konstigt i det. När det finns en förklaring till åsikten kallas det konstruktiv feedback. Ibland får man feedback man inte gillar, men det gör den inte respektlös.

 

 

Och du ändrar inget i mina trådar det gör jag.

 

Jag är forumledare och moderator och har all rätt att ändra en otydlig rubrik på en forumtråd. Hade jag sett denna tidigare hade jag ändrat tidigare.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ja du forumledarn jag inser att du inte vet ett dugg om kritik och hur man ger den så ta och läs på innan du ger dig på folk. Förövrigt så har jag fått nog av påhoppen här så du kan avsluta mitt medlemsskap. Så jävla bra och intressant är inte det här stället så jag överlever lätt utan voodo

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...