Gå till innehåll

Vestigium - Kort rysare på 3 minuter


2biasMotion

Recommended Posts

Hej! Tobias heter jag och har nyss gjort färdigt min film VESTIGIUM som handlar kort och gott om en tjej som bor ensam.

Hon gör sig beredd för att gå och lägga sig när obehagliga ljud börjar plåga henne, vad är det som gömmer sig i mörkret?

 

Filmen är även med i en kortfilms tävling som heter My Rode Reel. Gå hemskt gärna in och rösta på den här: Vestigium #

 

Without further ado:

[video=youtube;VPlGtY-CtE4]

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade nog hellre sett att du skippade hela första biten med tandborstandet och öppnat direkt på när tjejen vaknar och använt den extra tiden för att bygga upp spänningen lite mer.

Allt som allt var det snyggt gjort, särskilt fotot vid 1:03. Även härligt att se att ljudet fångats ordentligt. Känns ironiskt att se många av My Rode Reel-bidragen med mindre bra ljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentaren. Jo du har en poäng. Det jag valde att ha där är att hon reagerar på att hennes granne låter. vilket får henne att fokusera mer på golvet när hon hör ljuden senare i tro om att det är hennes granne igen vilket håller hennes blick ifrån taket tills slutet. :) Det var min tanke iaf. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...