Gå till innehåll

Söker arbete som filmare!


pauloo

Recommended Posts

Hej!

 

Är en 23 årig grabb som är i början av sin förhoppningsvis långa filmkarriär!

Jag söker allt möjligt att filma så som, bröllop, musikvideos, youtubevideos, etc, etc!

 

Erbjuder allt arbete gratis, det enda jag kräver är erfarenhet men det kommer ju på köpet! ;)

 

Har inte så mycket tidigare arbeten förutom det här tyvärr!

 

Min kamerautrustning:

Blackmagic Cinema Camera EF 2.5k

Switronix PowerBase 70 Battery

2st SanDisk 240gb SSD

Sigma 8-16mm

Sigma 18-35mm

Stativ

Glidecam

Follow focus system

Mattebox

DIY dolly

 

Har även tillgång till en GoPro 3+ Black Edition och en GoPro 4 Silver och medföljande utrustning!

 

Ljudutrustning:

Zoom H4N inspelare

Sennheiser ME66 mikrofon

 

 

Vill ni ha något filmat eller känner ni någon bekant som gärna vill ha sitt bröllop/annat inspelat, tveka inte på att höra av dig!

 

Kontakta: paulodasilva-@hotmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/paulo.dasilva.589100

 

MVH Paulo :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du bör berätta var i landet du bor.

 

Om du finns i sydvästra Skåne så hoppas jag på givande framtida samarbete.

 

Dessutom föreslår jag att du blir medlem i någon filmskaparförening eller någon föreningsdriven lokal-TV-station. Därför att där bör du bli populär.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du bör berätta var i landet du bor.

 

Om du finns i sydvästra Skåne så hoppas jag på givande framtida samarbete.

 

Dessutom föreslår jag att du blir medlem i någon filmskaparförening eller någon föreningsdriven lokal-TV-station. Därför att där bör du bli populär.

 

Ja juste, det kanske jag skulle ha skrivit! Bor i Mariefred, Södermanland.

Tack för tipset! Ska kika vidare på det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag erinrade mig något annat som också kan vara relevant för den som är i början av karriären.

 

Vissa filmare försörjer sig i större eller mindre utsträckning på att erbjuda "stock footage". Nej, det är inte lätt att försörja sig på det sättet, eftersom det sker en explosiv ökning av mängden "free stock footage". Men om du vill så kan du ladda upp en del klipp på någon hemsida så får du en indikation på vilken typ av material som är mest efterfrågat. Man lär sig en del på det sättet, och vill det sig väl så får du kontakt med uppdragsgivare som är villig betala.

Länk till kommentar
Share on other sites

Få folk att komma till dig, inte tvärtom.

 

Gör filmer, lägg ut dem, berätta för alla att du gör det, filma evenemang gratis och ge bort kopior, vad som helst men försök aldrig att sälja in dig. Bara jobba, jobba, jobba utan att tänka på att du skall tjäna något på det. Gör det bara för att det är roligt och för att glädja andra.

Förr eller senare kommer du att få erbjudanden att filma något. Gör då ett riktigt bra jobb så att den som beställt kommer att rekommendera dig till andra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...