Gå till innehåll

Manusförfattare till Kort Film Sökes!


Recommended Posts

Hej!

 

Jag heter William Lundahl, och går BA-kursen på MET Film School Berlin.

Till sommaren ska jag regissera min sista kortfilm på skolan, och tänkte vända mig till er och se om det är någon här som kanske har en filmidé, men inte chans att fullfölja den.

 

Jag har studerat och jobbat smått i Kina tidigare, och är nu bosatt i Berlin. Även om jag har kontakter i Kina, har jag inte haft tid att bygga en kontaktlista i Sverige lika mycket som jag hade önskat.

 

 

Finns det någon manus-intresserad här som skulle vilja hjälpa till med ett manus, så tror jag att det vore ett roligt projekt, och ett bra sätt att utvidga sitt nätverk utomlands.

 

En kortfilm måste vara klar i slutet av september, så om inspelningen skulle ta plats under juni-juli vore det något att önska.

 

Kolla in min showreel, och tycker du att det låter kul med ett sammarbete, hör av er på min email, så berättar jag mer!

Vi var nyligen tvungna att avbryta vår första idé, så jag är öppen för alla förslag!

 

 

SHOWREEL:

https://www.youtube.com/watch?v=IPnKPSoJ-pc

 

 

Email: william.lundahl@gmail.com

Web: williamlundahl.com

 

Ha det bra! :)

 

Hälsningar,

William

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena William. Mitt föreslag är att du tänker ett steg extra framåt och filmar detta:

 

Chuckling & Bleeding, Wal's Project : Movies : Amazon Studios

 

Det är öppningen på en långfilm. Därpå, kan du be någon att understöda dig att filma hela filmen, eller filma själv med kompisar utan budjet. Hela filmen utspelas i en våning med väldigt få roller - planerat för någon som du, som vill göra filmkarriär och är utan pengar, helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hur lång ska filmen vara?

 

Och vilken genre?

 

Mitt generella råd till folk som behöver manus är som följer.

 

Om din film ska vara kortare än 5 minuter, utgå från vandringssägner/klintbergare. Ska filmen vara längre, läs teaterpjäser tills du hittar något som du gillar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...