Gå till innehåll

Blir snart dum!


Mosti Alrubaye

Recommended Posts

Hejsan!

Jag är en ung regissör och skådespelare som älskar att filma och ha kul.

Min dröm är att gå up i Hollywood och bli känd!

Jag har skrivit färdigt mitt manus, jag har en kamera, och håller på att hitta en film crew samt skådespelare.

 

Enda problemt jag har är att när jag titta här om dagen om F&F behind the scenes blev jag väldigt chockad, jag såg tusentals saker som jag kunde inte hänga med. Jag vet det kommer kosta mycket pengar, men det är inte problemet just nu, problemt är att jag har planerat göra en lång action film i USA som jag vill ha succés, som det ser ut kommer jag behöva en stor studio, massa kameror.

Frågan är, ska jag köpa allt detta? Alla kameror / green screen och sånt där? Jag menar finns det inte ett sätt att bli medlem i ett bolag som kan fixa detta för mig? Eller är det, jobba i din egen hand?

 

Fråga är väldigt dum, det vet jag, men jag behöver verkligen svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ingen blir stjärna över en natt, även om det kan verka så för resten av världen. Ta det lugnt och lär dig jobbet och utöka budget och omfång allt eftersom erfarenheten (och tillgänliga pengar) växer.

 

För att få jobba med de stora actionfilmerna och få bra skådisar och filmarbetare behöver du ha byggt upp ett rykte och visa vad du kan. Ingen åker över till Hollywood och gör värsta högbudgetfilmen utan att ha bevisat att de sannolikt kan ro i land det och göra något bra - om du inte råkar ha femti miljoner dollar på fickan som ligger och skräpar förståss.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr, du får räkna med att det tar tid att komma någon vart.

 

Efter 12 års nollbudgetfilmande har jag skaffat mig nästan 10,000 timmars erfarenhet. Nu försöker jag distribuera min första långfilm. Hur stor budget jag hade? Svaret är att jag betalade allt själv, så budgeten var en obetydlighet.

 

Och jag kan försäkra, många har haft en knackigare karriär än jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...