Gå till innehåll

Regissera bebis att skrika?


Kim-O

Recommended Posts

Det känns lite som att denna fråga har något naturligt svar, men jag vet bara inte hur jag ska göra.

 

Jag ska inom kort regissera en scen där en bild är en 1-årig bebis som skriker. Min fråga är då, hur regisserar jag detta? Jag vet att bebisar ofta skriker naturligt, men jag vill inte tvinga fram något, för det känns som fel metod. Samtidigt går det ju inte att ge regi till någon som inte förstår mig.

 

Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur har ni gjort?

 

Tack på förhand.

/K

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns många tillfällen som en bebis skriker "naturligt" som du säger, som nära sovadags (små barn sover ganska ofta) och matdags. Samtidigt ligger det i människans natur att vilja ta upp och trösta ett lesset barn - ett barn skriker ju för att hen av ett eller annat skäl känner starkt obehag och har behov av mänsklig närhet (5-minuters-metoden för att få barn att sova är tortyr). Så jag skulle rekommendera lång närvaro och många filmtillfällen istället för ett långt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...