Gå till innehåll

HC-VX870 4K Ultra HD-videokamera


Bosse_A

Recommended Posts

Nu har jag fått den nya 4K-kameran. Det känns bra att prova något nytt. Jag har under ett antal år filmat en Panasonic TM900 och kvaliteten har räckt ill för att visa film på biograf. Den nya kameran har även möjlighet att filma högkontastbilder med HDR-inställning. Jag daterade upp till Sony Vegas Pro 13 och redigeringen flyter fint även med 4K-material.

Här är lite info från filmvisningen:

”Toppsjöpojkarna” blev succé på Bio Kontrast | Södra Vings Hembygdsförening

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller på och provar olika funktioner fortfarande. 4K-material har jag ännu inte provat att lägga upp. Det finns ju exempel från denna kameran om du söker på Panasonic HC-VX870 eller VX970. För min del kommer jag nog att fortsätta att rendera ut till Blue-ray än så länge.

//Bosse

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är ett klipp från Paris som är uppladdat i 4K. Tyvärr kan jag inte se det i full upplösning pga låg bandbredd,

Det är viktigt att ställa in upplösningen på 4K hos Youtube och inte använda Automatiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du något 4k-klipp från den kameran som du kan visa?

Ja nu har jag spelat in ett kort videoklipp som jag laddat upp till youtube.

Jag renderade det till "XAVC S 4K 3840x2160 Long-GOP 25p" i Sony Vegas Pro 13

//Bosse

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...