Gå till innehåll

Textad film utan DVD- och Blurayspelare.


baetis

Recommended Posts

Jag har en film som är 11 minuter lång och kan komma att visas vid "offentliga" tillställningar där det finns en TV eller skärm på väggen och det finns inte tillgång till DVD- eller Blurayspelare. Det är tänkt att det ska finnas Svensk, Engelsk och Tysk undertext till filmen. Jag vill lägga över filmen till ett minneskort eller usb-minne.

Finns det något sätt att få med sig undertexten om man för över filmen till ett usb-minne?

Kanske räcker med att lägga filmen och undertexten i en mapp och TVn automatiskt kan lägga till texten.

 

Filmen är lätt att föra över, jag brukar göra mpg-filer i 1080 och det brukar fungera. Finns det något enkelt sätt att bränna in undertext i en mpg-fil när man använder Premiere Pro cs6?

 

Eller är det titelverktyget som gäller?

 

Tänkte att det finns någon som har erfarenhet av att visa filmer med undertexter när man inte har tillgång till DVD- och Blurayspelare.

Jag vill helst ha filmen i 1080p med undertext.

Länk till kommentar
Share on other sites

vet inte hur premiere funkar, jag brukar använda handbrake och importera undertexten från en .srt :)

jag skulle rekommendera att göra en version för varje språk och hardcoda undertexterna, då kan man vara säker på att det funkar iom att undertexterna bränns in i bilden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...