Gå till innehåll

Dokumentärfolk sökes!


Aehan

Recommended Posts

Hej.

Finns det någon här på forumet som jobbar med dokumentärer, video eller text? Jag har själv en del idéer och har skrivit lite men jag kommer inte mycket längre än så. Jag har aldrig tidigare jobbat med manus eller intervjuer och vet inte var jag ska börja eller hur jag ska bete mig. Jag har ett gäng kameror (och ljud) som jag använder mig utav och gjort lite småprojekt, men inget har involerat andra människor och det steget känns enormt stort, dock ett jag vill ta.

 

Jag hade gärna velat delta i en inspelning om det är någon här som jobbar på något. Vet inte hur mycket jag personligen kan bidra med, men har inga problem att agera springpojke eller liknande om jag skulle få vara med under produktionen. B eller C-foto, kanske? Söker efter erfarenhet, inte ersättning.

 

Annars mottar jag gärna tips på hur man reser på arslet och börjar filma. Finns det andra som är intresserade utav att sätta ihop en grupp hör gärna av er via PM!

 

Bor en bit utanför Göteborg men har möjlighet och vilja att resa en bit om det skulle behövas.

 

Johan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill göra dokumentärer så är det för att du har något att berätta. Så vad vill du berätta? Vad brinner du för?

 

Jag har själv inte gjort någon dokumentärfilm (även om jag lekt med formen i mockumentären Juicepojkarna), men gott om reportage och intervjuer för texter. Jag har intervjuat både myndighetspersoner och gatuprostituerade. Det är inte svårt. Det är bara att lyfta på arslet och göra det.

 

Om du har mer konkreta frågor gör jag gärna mitt bästa för att svara på dem.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...