Gå till innehåll

Butik för filmutrsutning?


Tobiaspaulsson

Recommended Posts

Hej!

 

Vi är två stycken som driver ett produktionsbolag och insåg ganska tidigt begränsningen i Sverige, inköp av utrsutning.

 

Vi filmar flera gånger i veckan och har väldigt liknande uppdrag och det är därför inte lönsamt att hyra. Så det slutar alltid att man köper allt för ebay :)

 

Vilka bra hemsidor rekommenderar ni för att köpa allt ifrån en "tripod skruv" till dolly eller kran?

 

Måste inte vara i Sverige (Men helst), har själv hittat voosestore och kaffebrus men det är exakt samma skit som på ebay :)

 

Otroligt tacksam för svar för ibland hatar man Sveriges storlek lite:)

 

/Tobias

Länk till kommentar
Share on other sites

Otroligt tacksam för svar för ibland hatar man Sveriges storlek lite:)

 

Även LRTV (Lindqvist Radio & tv) och Lanlink (Start - Lanlink Digital Broadcast) är bra utöver kalamindis tips. Själv handlar jag oftast från scandinavian, mediateknik, hofmann och lrtv.

Förstår dock inte vad du menar med att Sverige är litet? Sverige är skitbra, allt går att få tag på och det lätt, både vad gäller hyra och köp. Vist finns här inget redstore eller så men det finns inte i varje amerikansk ort heller. Jag upplever det iaf generellt sett lättare att handla och hyra grejer, från amatör till dyraste HMI-armaturer och technocranes i Sverige jämfört med t.ex. USA. Finns givetvis undantag beroende på var man är och vad man skall ha tag i men mja, generellt sett så.

 

Btw.

Håller inte med kalamindi, bra skit är bra skit, inget sagt om kvalitén på skiten eller, tror inte Tobias värderade skiten som bra eller dålig utan mest konstaterade att det var samma skit dvs avsaknad av vissa typer av varor.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det är ganska oförskämt att kalla vad voosestore och Kaffebrus har för skit, de tar hand om kunder i den prisnivån. Annars har du Hofmann, Mediateknik, Polteknik, Scandinavian Photo, Cameranordic mm. You get what you pay for-ygwypf

 

Jag tror nog att han menar de säljer samma saker som man hittar på e-bay (typ gimbals och steadicam-kopior från Came), fast med ganska mycket påslag (som då täcker moms, garantier, etc. på andra sätt).

 

Jag själv köper på e-bay och Scandinavian Photo, men i många fall så köper jag även via tyska butiker t.ex. thomman.de det beror på vad som finns i lager. En hundralapp billigare här och där är skitsamma. Däremot nu sist när jag skulle skaffa stativ, ljudinspelare, mic, trådlöst mic-system, etc. så skulle det kanske kosta runt 30 000kr på Scandinavian Photo, (exakt samma utrustning) köpte jag då delar på t.ex. musik-produktiv.de (tyskt), digicom.nu (svenskt), thomman.de (tyskt) jag kolla även flera svenska som hade saker billigare men de hade inte i lager, etc... Hamna på ca 25 000kr istället. På tyska butiker så brukar det vara fri frak över 1500kr också, vilket man ofta kommer upp i med bara en vara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vissa prylar är ju sådana att shoppingagenterna har med dem i sina prisjämförelser. För den som handlar inom Sverige är det nog i så fall smärtfriast att kolla där före köp.

 

Å andra sidan, den som blir stamkund i någon butik kan ju fråga "vad kostar det om jag ber dig ta hem följande till mig?" Kan ibland ge konkurrenskraftigt pris.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...