Gå till innehåll

Breaking Bad inspirerad kortfilm - Blue Bird.


2biasMotion

Recommended Posts

Hej! Har nu arbetat i över ett år på en älskling till mig. Ett projekt som började direkt efter avslutet av Breaking Bad.

 

Länk:

 

Breaking Bad inspirerade mig så enormt mycket så när den tog slut så kände jag mig helt tom. Men jag började fylla den tomheten med en egen ide på en kortfilm om hur amfetaminet från serien tar sig till Sverige. Såhär blev den. Ta gärna en titt och kom med synpunkter och sådant! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg precis klart er film och TA MIG BAKLÄNGES vad bra den var!

 

Extremt snyggt plåtat och klippt, gediget skådespel och ett utmärkt manus! Riktigt grym inledning som sedan, mycket snyggt, kopplas ihop med slutet. Er "bad guy" var även fenomenal.

 

Endast ett fåtal saker tycker jag personligen skulle kunnat göras bättre.

- En del ljudeffekter kändes lite off, dvs bildörrar och pistolskott vars ljud kändes väldigt "tillaga" och inte särskilt äkta.

- Viss dialogvolym kunde ibland kännas lite svag eller att rösterna nästan överröstades av ekon av rösterna. Alternativt att mickarna var placerade ltie för långt bort från skådespelarna.

- Typsnittet kändes inte så passande. Detta kan ju dock varit ett medvetet stilgrepp av dig/teamet då det bidrar med en Tarantino-ish känsla (som jag på tal om honom känner att ni blivit väldigt inspirerade av).

 

Återigen, lysande film och jag längtar efter ert nästa projekt!

 

EDIT: Glömde att fråga, vad för kameror och utrustning använde ni er av?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...