Gå till innehåll

Matrix för lite tyngre plånkor


zappatilias

Recommended Posts

Låt oss säga att man har en budget på 50000-100000 (man kanske har vunnit eller ärvt pengar?) och köper låt oss säga 10-15 st 5000kr dv-kameror. Då borde man ju kunna göra en rätt fräck matrix-scen om man ställer dem i en båge på varsit stativ (eller annan anordning för att hålla dem på plats). Och sen ta ut en stilldbild från varje kamera och mixa ihopa? Borde inte det funka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Matrix-crew hade tillgång till ett rum där 150 stillbildskameror var riggade... Det blir nog ganska svårt att slå. Men med din mängd av kameror kan du nog sedan morpha ihop det.

 

ps. Jag håller med de andra filmvännerna angående matrix-febern. Jag hade den också för någon månad sen (hänvisar till mitt inlägg "matrix-effekt" eller vad det nu var) ds.

 

ha're bra

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Om du nu MÅSTE ha så många kameror, varför frågar du inte en lokal handlare om du får låna dom en dag istället? Lämna din bil (eller nått) i pant, om handlaren vill det, eller se till att han får vara med vid inspelnigen! Lova bort en kopia på rullen till honom och ge massa credits i eftertexterna, det fungerar också. Om man inte bpr i Småland då, förstås... (snåla som gravida bävrar)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...