Gå till innehåll

Hyra videokamera


RobinPyyk

Recommended Posts

Hej! Jag har fått förfrågan om att filma en nyårsrevy. Jag tycker inte att min kamera duger. Jag undrar om någon känner till nåt ställe man kan hyra en videokamera som lutar lite mer åt det proffsiga hållet. De flesta sidor jag har tittat på verkar mest rikta sig åt företag och inte privatpersoner. Någon som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Du skriver inte var i landet du bor.

 

Nåväl, fråga regionalt resurscentrum. Fråga föreningsdriven lokal-TV-station eller förening för fritidsfilmare. Jag menar, om ingen av dem kan hyra ut så kan de kanske i stället berätta vem som kan hyra ut i din närhet.

 

När det gäller att hyra från uthyrningsfirmor. Jag har aldrig haft kontakt med Camrent.se, men så som deras reklam är utformad så får jag intrycket att de hyr ut till privatpersoner.

 

Om du inte lyckas hyra så finns ju även det alternativet att du köper en begagnad kamera, och sedan säljer den som begagnad när filmandet är över. Men å andra sidan, det skulle jag själv bara göra om jag var tvungen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...