Gå till innehåll

Låta bli att faila som regissör/kameran genom att råka filma i något som visar en


bylletski

Recommended Posts

Det har gjorts på många olika sätt men vad som är populärt nu är att fejka speglarna genom att lägga greenscreen och sen sätta en bild på i efterhand som spegelbilden. Men ofta kan det lösas genom att vara lite fyndig med var man sätter kameran i bilden. Det är inte allt för sällan man kan se kameran i speglingar heller, kolla t ex på folk som kör bil med solglasögon på, där har jag i ett flertal filmer sett reflektioner av kameran och annan utrustning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag jobbar delvis med just removals av diverse likt reflektioner i speglar, fönster och solglasögon så tja, det går att planera sig ur det eller så ringer man mig - nu mer, en tjugio år sedan eller så, så var det rejält mycket knivigare och det blir hela tiden lättare, verktyg likt boujou och mocha samt avancerade keyers m.m. har förändrat vad man kan göra radikalt.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Särskolestämplad - en film tagen direkt ur verkligheten, hur ser svensk särskola ut?

Vilka chanser har man att komma ut i samhället efter att ha gått särskolan?

 

Per, 30 år idag, går 4 år i gymnasiesärskolan, leder till utanförskap och att han blir tvungen att

flytta och börja om, är i beroendeställning och måste få stöd av samhället då självförtroendet är i botten.

Det där nätverket som ger tryggheten försvinner, vännerna försvinner och familjen förväntar sig

att samhället ska stötta upp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...