Gå till innehåll

Sony a7s + Shogun Vs Blackmagic production camera


Gammaz

Recommended Posts

Köpte nyligen en Sony a7s och planerar även att köpa Atomos shogun(extern inspelare) så jag kan filma i 4k. Men jag har även kollat lite på Blackmagics 4K kamera och den verkar vara riktigt bra. Så vad jag undrar är vilken av dessa två är bäst enligt er, dvs Sony a7s + Shogun vs Blackmagic.

 

Är det värt att sälja min A7s och strunta i att köpa shogun och istället köpa en blackmagic kamera för dom pengarna?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag stör mig mest på när det kommer till A7s är att man bara kan gå ner som lägst till 3200 iso när man aktiverat s-log2. Detta gör ju att det nästintill blir omöjligt att filma när det är dagsljus ute, såvida man inte har feta ND filter men hur mycket det hjälper vet jag inte. Sedan har även a7s som bekant en ganska tydlig rolling shutter.

 

Det jag inte gillar med blackmagic kameran är att den inte spelar in i slowmotion i 4k(dock är jag osäker på om a7s klarar av 50p i 4k).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...