Gå till innehåll

Tips på platser för att spela in actionscener?


NamoA

Recommended Posts

Vilka är förutsättningarna?

 

En möjlighet är att låna en stor lokal, sätta upp chromakeybakgrund och sedan kopiera in exempelvis naturbilder så att det ser ut som om det är inspelat utomhus.

 

Om du har båt så kan du ju prova att spela in på en öde ö. Motsvarande på andra platser där risken är minimal att du blir störd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipsen!

 

Jag har egentligen ingen budget, utan jag tänkte bara spela in lite för att testa på olika saker, så då blir jag ju lite begränsad.

 

Greenscreen är en god idé och det går att åstadkomma mycket med såna effekter. Jag vet att det är många som kör på det idag, men ska jag vara ärlig så har jag svårt för den typen av effekter i filmer. Även om det är bra gjort, så blir det lite svårt att ta på allvar när det inte känns naturligt. Vad jag förstår så är det ju också svårt att få till bra greenscreen effekter. Det krävs ju bra material för att det ska se någorlunda ok ut.

 

Jag bor i Gbg området, så om ni känner till några ställen, vill jag gärna veta :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...