Gå till innehåll

Person som pulvreras till sand


Pontus Norberg

Recommended Posts

För ändamålet av ett pågående kortfilms projekt skulle jag vilja få till en sådan här effekt: (vid 04:40)

 

Alltså där en person pulvreras ut till sand. Helst så mycket som möjligt i AE då jag är mest orienterad i det, men har tillgång till 3D program också (cinema 4d och maya )

 

I min film är det ett wide shot så det behöver inte vara lika detaljrikt som i refererad film.

 

Någon som vet en tutorial, eller har allmänna tipps på hur man kan gå tillväga för att göra denna effekt? Pluggins som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

För ändamålet av ett pågående kortfilms projekt skulle jag vilja få till en sådan här effekt: (vid 04:40)

 

Alltså där en person pulvreras ut till sand. Helst så mycket som möjligt i AE då jag är mest orienterad i det, men har tillgång till 3D program också (cinema 4d och maya )

 

I min film är det ett wide shot så det behöver inte vara lika detaljrikt som i refererad film.

 

Någon som vet en tutorial, eller har allmänna tipps på hur man kan gå tillväga för att göra denna effekt? Pluggins som kan hjälpa mig?

 

Jag skulle säga att du behöver typ stockfotage på rök, ev om du kan göra egen. sedan gäller det att ha en clean plate som bakgrund så att du kan maska bort personen som ska försvinna :) Vet inte riktigt om detta var till någon hjälp, men men

Länk till kommentar
Share on other sites

Exemplet var ju väldigt subtilt, tänkte spontant på denna tutorial, kolla gärna på den och säg om du tycker den funkar, om inte kan nog någon (jag eller någon annan utveckla en bättre metod): VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals

 

Kolla även gärna på dessa för lite idéer:

1. VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals

2. VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...