Gå till innehåll

DVD Menyer till Filer


adam66

Recommended Posts

hej ,

Jag arbetar i Pinnacle och har gjort mycket DVD skivor med snygga menyer. Dessa gör det ju enklare att se de speciella avsnitt man vill se om och om igen.

Nu har ju både jag och andra moderna TV-apparater med tex. USB ingångar. Det går då alldeles utmärkt att köra film via USB.

Har man då ett 20 tal DVD skivor känns det enkelt att lägga dessa på ett litet externt minne och få en bra överblick innan man väljer på TVn.

Mitt problem då : Jag får inte med mig den interaktiva DVD menyn !!! Hjälp...

 

Finns det metoder så att man på em MPEG fil kan ha en interaktiv meny typ den som man bygger i redigeringen av en DVD skiva. ??

Når man formar hur man vill ha sin film efter redigering kan man väla Fil-- bl.a mpeg2 DVD compatibel . ??

 

mvh

 

Adam

Länk till kommentar
Share on other sites

MediaZilla tycker jag verkar intressant för precis den här problematiken. Det är ett s.k crowfunding-projekt och jag vet inte hur långt som har kommit med det hela än. Jag vet inte hur inriktningen ser ut idag, men jag har för mig om att dom har pratat om att tex kunna sätta ihop en (1) H.264-fil som man kan lägga på tex en USB-sticka och sätta i tv:n, och då skall man kunna ha samma typ av menysystem som man har på DVD/Blu-Ray. Dvs, en fil motsvarar en DVD/Blu-Ray.

 

Mer info här:

MediaZilla: The Future of Media Libraries and Sharing? by Jeff Foster

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...