Gå till innehåll

Vad kostar ett tv-program att göra?


Larson

Recommended Posts

Nej, jag vet inte vad programmet kostade, men då jag finns med i ett avsnitt så fick jag ett litet hum.

 

Så vitt jag minns bestod inspelningsgänget av 8 personer, inklusive Filip & Fredrik, och inklusive två administratörer i följebil. Och om jag uppfattade saken rätt så skulle en av filmfotograferna sedan redigera allt ensam på ett halvår.

 

Jag vill även minnas att årsboken "När Var Hur" för runt 15 år sedan hade en uppgift om vad TV-program brukade kosta då för tiden. Runt 10,000:- per minut färdigredigerat material i mitten av 1990-talet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Vad kostar ett Filip & Fredrik-program som till exempel "Får vi följa med?" att göra? Alltid velat veta detta.

 

Om vi tänker i budget som exempel med exempel siffror.

 

Låt oss säga att det är 3 fotografer, producenten, filip och fredrik som är programledare och personen som de följer med + inspelningsledare som

bestämmer vad de ska prata om nu och vad som ska ske efter det.

 

Budgeten kanske är som på film man får betalat per dag och inte per timme.

 

Filip lön: 1500kr.

 

Fredrik Lön: 1500kr.

 

Personen: 1000 kr.

 

Fotograf 1: 800 kr.

 

Fotograf 2: 800 kr.

 

Fotograf 3: 800 kr.

 

Inspelningsledare: 1000 kr.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Filip lön: 1500kr.

 

Fredrik Lön: 1500kr.

 

Personen: 1000 kr.

 

Fotograf 1: 800 kr.

 

Fotograf 2: 800 kr.

 

Fotograf 3: 800 kr.

 

Inspelningsledare: 1000 kr.

 

Jag förstår att det är ett exempel men vad är det för siffror?

Filip lön: 1500kr. - vad är det för, en timme och tror du verkligen på den siffran eller som sagt, är det ett exempel och isf på vad? Hänger inte med.

 

För övrigt brukar det ingå diverse annat löst folk på kontor och som därtill sitter på lokalkostnader m.m.

Samt utrustning, resor, boenden etc.

 

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...