Gå till innehåll

Trailer till min regidebut


Smörgåsmannen

Recommended Posts

Hej på er! Det var fruktansvärt längesen som jag delade med mig av något jag jobbat på. En väldigt bra anledning är att jag i princip bara har gjort två filmer under de senaste 1,5 åren. Den första av de två var en musikvideo, och egentligen mitt första "stora" (över 100 timmar produktionstid) projekt överhuvudtaget. Den senare - den här filmen, är min första regelrätta kortfilm. Eller ja, så regelrätt det nu blir när man har med mig att göra. Målet från början var att göra en snygg, experimentell musikfilm, där dialog finns med, men inte nödvändigtvis driver berättandet. Precis som den förra så är den filmad på en Panasonic GF2. Förhoppningsvis förmedlar den att det går att göra film som ser bra ut även på de billigaste grejer, bara man har lite vilja. Nog pratat. Här är trailern till "NU", som filmen heter!

 

 

(Tar gärna feedback på klippet som vanligt)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle gärna se att filmens drama berättas i fler former, inte enbart visuellt. Det skulle nog höja intresset inför filmen lite mer. Annars var det vackert filmat och bra jobbat! :D

 

(+ tack för hjälpen med mitt stativ-val, ska prova huvuden till mina stativben i den lokala kamerabutiken imorgon)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar det! Bra val att ha det i svart-vitt och snyggt att lyckas berätta ett helt relationsdrama i bara bilder och på så kort tid.

 

Jag är också väldigt nyfiken på effekten du skapar som varar i nästan 10 sekunder, ca 30 sekunder in. Hur är det gjort? Du behöver inte säga i detalj alls, men vad är det liksom... Så att man kan börja lära sig det :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
Jag gillar det! Bra val att ha det i svart-vitt och snyggt att lyckas berätta ett helt relationsdrama i bara bilder och på så kort tid.

 

Jag är också väldigt nyfiken på effekten du skapar som varar i nästan 10 sekunder, ca 30 sekunder in. Hur är det gjort? Du behöver inte säga i detalj alls, men vad är det liksom... Så att man kan börja lära sig det :)

 

Ursäkta att det tagit sån tid med svar. Har ingen egen uppkoppling sen en tid tillbaka. I princip så är det bara två klipp speglade mot varandra utifrån mittpunkten. Det finns även andra element inbakat, som "mamman" som går i mitten på bilden är filmat mot en svart duk, som sedan screenats in och de två tåghjulen är utmaskade och även dem screenade ovanpå. Det görs alltså med fördel i After Effects, Motion eller liknande program!

 

Tack för kommentarerna, hur som helst! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ursäkta att det tagit sån tid med svar. Har ingen egen uppkoppling sen en tid tillbaka. I princip så är det bara två klipp speglade mot varandra utifrån mittpunkten. Det finns även andra element inbakat, som "mamman" som går i mitten på bilden är filmat mot en svart duk, som sedan screenats in och de två tåghjulen är utmaskade och även dem screenade ovanpå. Det görs alltså med fördel i After Effects, Motion eller liknande program!

 

Tack för kommentarerna, hur som helst! :)

 

Ok - tack! Har själv bara lärt mig jobba med Sony Vegas hittills, jag upptäckte faktiskt efter att jag frågat dig här att man kunde åstadkomma speglings-effekten även i det programmet. Men jag hoppas få chansen att använda after effects och lära mig det tids nog :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...