Gå till innehåll

Kamera Cirkapris 3000 tips?


tobbje

Recommended Posts

Har fått barn så tänkte att det kunde vara kul att dokumentera lite. Så kameran behöver ju inte vara nån värsting direkt utan en prisvärd kamera som ska vara enkel att använda och ha en hyffsad bra bild.

Den kamera som jag har kollat lite på, och som låg ganska högt upp på prisjakt bland dom populäraste är : Sony Action Cam HDR-AS100VR Vad tycker ni om den? Är den värd sitt pris, finns det bättre kameror för typ samma pris?

Sony Action Cam HDR-AS100VR - Videokamera - Hitta lgsta pris, test och specs

Länk till kommentar
Share on other sites

Actionkameran du länkade till först är ju inte riktigt optimal för ändamålet. Den som Tolin länkade till har jag aldrig använt, men den är säkert lättanvänd. Dock verkar den inte ha toppenkvalitet på själva bilden, i synnerhet inte för priset.

 

Exempel:

 

Börjar känna mig lite ensidig då jag gör samma rekommendation till alla som frågar liknande frågor. Men om du inte har något emot att köpa en stillbildskamera med filmfunktion, så kolla på kompaktkameror.

 

Mina förslag:

Sony CyberShot DSC-HX300 - Digital kompaktkamera - Hitta lgsta pris, test och specs

Test:

 

Specs fr Panasonic Lumix DMC-FZ72 - Egenskaper & Information

 

Sony CyberShot DSC-HX60V - Digital kompaktkamera - Hitta lgsta pris, test och specs

 

Varför jag rekommenderar dessa och ständigt propsar för dem, är för att de är otroligt mångsidiga kameror, som går att ta både bra stillbilder och video med. Har själv en Sony HX100v, vilken alltså ligger närmast HX300 av mina förslag här. Och den använder jag till (nästan) allt jag gör till vardags, då inbyggd mikrofon låter bra, bilden är bra, den stabiliserar bra etc. Det enda kruxet jag kan tänka mig att folk har med samtliga förslag är formfaktorn, ofta så lär man använda två händer när man använder dessa, även om stabiliseringen är bra. Och för dig så går ju användarvänligheten före kvalitet på bilden, då det är viktigare att du fångar de där ögonblicken, än att ha bra kvalitet.

 

Därför rekommenderar jag ett videokamera-alternativ att kika på också:

Sony HandyCam HDR-CX240E - Videokamera - Hitta lgsta pris, test och specs

 

 

Så med det, tror jag du har en ganska bild av vad det finns ytterligare för alternativ!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...