Gå till innehåll

Renderfarm att hyra in sig på?


jbergman

Recommended Posts

Jag sätter snart igång med att producera en serie reklamspottar som kommer att innehålla en del fotorealistiska 3d-animeringar (görs i Blender), och då jag misstänker att det kommer att bli ont om tid funderar jag på hur jag skall korta renderingstiderna.

 

Finns det någon som har tips om var man kan hyra datorkraft till överkomligt pris? Helst i Stockholmstrakten eller i molnet (om det finns någon fin blender-lösning). Jag har googlat men kan för lite.

 

Tack på förhand!

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns flera som stödjer Blender. De har också olika karaktär. Från rent kommersiella till gratis där man distribuerar arbetet på medlemmarnas datorer.

 

Render Farm - Cloud Render Farm with 2,000 Render Nodes | Fox Render Farm

renderflow-bigfarm

https://www.sheepit-renderfarm.com/

RayPump Online Cycles Accelerator - Start

Renderfarm.fi

 

Själv har jag bara använt renderfarm.fi Den är av typen att arbetet distribueras på deltagarnas datorer. Nackdelen är att dina bilder är tillgängliga för alla.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar, tackar, där har jag lite att kolla upp. I just det här fallet är det ett kommersiellt projekt, så informationen kan inte släppas fri, men i framtiden lär det även vara av intresse med lösningar för nollbudgetprojekt, så alla dina tips är välkomna.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 år senare...
6/26/2014 at 12:18 PM, jbergman wrote:

I will soon start producing a series of commercials that will contain some photorealistic 3D animations (done in Blender), and since I suspect that there will be a shortage of time, I think about how to shorten the rendering times.

 

Does anyone have tips on where to rent computer power at an affordable price? Preferably in the Stockholm area or in the cloud (if there is a nice blender solution). I have googled but can do too little.

 

Thanks in advance!

/Jakob

Hej, rebusfarm stöder blender och det är ganska prisvärt och riktigt snabbt också, om du är osäker på vilken renderfarm du ska använda rekommenderar jag att du kollar upp dem  https://us.rebusfarm.net/en/3d-software/blender-render-farm Det är väldigt lätt att använda och kundtjänsten är den bästa jag har haft i allmänhet... 🙂

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...