Gå till innehåll

Filma dokumentärfilm i New York! Tillstånd?


Kissemiss

Recommended Posts

Hej på er!

Ska åka och spela in dokumentärfilm i New York om typ en sisådär 2 veckor, haha (det är först nu det blivit klart att det blir av), har precis nu börjat tänka på hur det funkar med att spela in på allmän plats, typ times square osv. Behövs det tillstånd?

 

Vi kommer vara ett litet team på 2 pers + personen dokumentären handlar om så jag tvekar på att vi drar till oss mycket uppmärksamhet, lär se ut som ett gäng vloggare eller turister kan jag tänka mig. Men materialet ska visas publikt (framförallt i Sverige), så hur funkar det i USA? Cafeér/restauranger osv har jag mailat några och frågat om lov men kan ju hända att det händer något eller att vi går in på ett ställe vi inte frågat om lov, vad gäller då? Får vi använda materialet och räcker det med muntligt godkännande från t.ex ansvarig för platsen just den tidpunkten?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...