Gå till innehåll

Batterier till canon


sbbkmv

Recommended Posts

Tjena! Jag håller på att planera inför ett kommande projekt då jag och ett gäng polare ska ut på landet där vi inte kommer något tillfälle att ladda kamera batterierna. Eftersom vi är väldigt lågbudget så undrar jag om det är värt att köpa ett antal batterier som går runt en hundring eller om det är värt att köpa 1 eller 2 original batterier!

https://fyndiq.se/product/274881-batteri-lp-e8-till-canon-1120mah/?gclid=CjkKEQjwttWcBRCuhYjhouveusIBEiQAwjy8IGsw-0HOeXOtiyv7gEbJaLxRPP881uc48Jq_lMU0SPPw_wcB

Tack i förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Utan att veta något om hur det ser ut för batterier för din kamera(vilka märken som är bra etc), så skulle jag säga att ett bra icke-originalbatteri troligtvis är det bästa köp du kan göra. Använder ett märke som heter "Patona" till min Panasonic, de är nästan lika bra som orignalbatteriet. Har faktiskt inte märkt någon skillnad öht. Dessa betalade jag ungefär 100 kr st för (beställt från Tyskland. Original-batterier till 550D (LP-E8) går på 450 kr hos Scandinavian Photo, lite dyrt håller jag med om. Men om man kikar på Ebay så verkar original-batterier vara betydligt billigare även dem. Så om det är ett alternativ skulle jag kika in på föjande: Genuine Canon LP E8 Li ion Battery Pack for EOS 550D 600D Kiss x4 Rebel T3i T2i | eBay

 

Men kolla så att volttal mm. stämmer överens med din kamera, ifall det skiljer sig mellan olika länder/världsdelar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...