Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Renderfarm att hyra in sig på?

Besatt medlem jbergmans avatar
    Reg.datum
    sep 2003

Standard Renderfarm att hyra in sig på?

Jag sätter snart igång med att producera en serie reklamspottar som kommer att innehålla en del fotorealistiska 3d-animeringar (görs i Blender), och då jag misstänker att det kommer att bli ont om tid funderar jag på hur jag skall korta renderingstiderna.

Finns det någon som har tips om var man kan hyra datorkraft till överkomligt pris? Helst i Stockholmstrakten eller i molnet (om det finns någon fin blender-lösning). Jag har googlat men kan för lite.

Tack på förhand!
    /Jakob

Nybörjare
    Reg.datum
    feb 2012

Standard

Det finns flera som stödjer Blender. De har också olika karaktär. Från rent kommersiella till gratis där man distribuerar arbetet på medlemmarnas datorer.

Render Farm - Cloud Render Farm with 2,000 Render Nodes | Fox Render Farm
    renderflow-bigfarm
    https://www.sheepit-renderfarm.com/
    RayPump Online Cycles Accelerator - Start
    Renderfarm.fi

Själv har jag bara använt renderfarm.fi Den är av typen att arbetet distribueras på deltagarnas datorer. Nackdelen är att dina bilder är tillgängliga för alla.

Besatt medlem jbergmans avatar
    Reg.datum
    sep 2003

Standard

Tackar, tackar, där har jag lite att kolla upp. I just det här fallet är det ett kommersiellt projekt, så informationen kan inte släppas fri, men i framtiden lär det även vara av intresse med lösningar för nollbudgetprojekt, så alla dina tips är välkomna.

/Jakob