Gå till innehåll

Text som skrivs ut, enkelt eller inte?


Recommended Posts

Hej!

 

Programmet jag använder mig av är Adobe Premiere Elements 12 och behöver lite hjälp med en texteffekt.

 

Jag letar efter ett sätt att få text att skrivas ut på skärmen så som det ser ut när man skriver en mening på datorn, alltså att få bokstav för bokstav att skrivas ut, gärna med möjlighet att ställa in hastigheten också.

 

Ett exempel är när det i filmer längst ner i ena hörnet skrivs ut något i still med:

 

"U.S.S Eisenhover

Atlantic Ocean

Coast of Florida"

 

Brukar ofta också kombineras med en ljudeffekt något i stil med digital teleprinter eller något sådant. (ljudeffekten har jag)

 

Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

 

Går detta att få till i Adobe Premiere Elements 12 eller behöver jag använda något externt program?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

I Blender 3D kan du göra sådana effekter + andra roliga, liknande. Men sen beror det ju förstås på hur mycket tid du vill lägga på att lära dej Blender;). Men räkna med kanske 2 timmars jobb om du inte använt Blender tidigare.

 

Jag skulle nog tycka att Bleder är att ta i för den effekt som efterfrågas.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...