Gå till innehåll

Nya ram på Imac


Bauget

Recommended Posts

Jag har en Imac 21" från 2010. Den börjar nu att bli ganska seg men jag har inte råd att köpa en ny för tillfället. Jag har tänkt att uppgradera mitt 2gb ram till ett 8gb vad tror ni? Vet ni något om att byta ut sin hdd disk mot en ssd och ominstalera operativsystemet på den, går det? Tack på förhand för era svar!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kommer att känna en markant skillnad med 8GB om du kör OS X 10.9 vilken konsumerar rejält med minne.

2 GB är för lite även om du har 10.7/10.8, så med 8GB kommer dina program att fungera mycket bättre då systemet slipper flytta data till och från din disk hela tiden.

 

Att byta disk till SSD kommer också att hjälpa mycket.

Däremot är det inte så enkelt som man skulle önska då du behöver plocka loss frontglaset och lyfta på innanmätet. Det går men om du inte känner dig trygg i det så kanske det kan vara värt att lämna in den för diskbytet.

 

tillägg: Din mac har 4 minnesslottar om jag inte missminner mig. Så tänker du köpa till 2x4GB så ta inte ur de du redan har så får du 10GB.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...