Gå till innehåll

Animationsskolor? (Stop motion)


Roger O. Thornhill

Recommended Posts

Hej hej! Jag har blivit väldigt intresserad av animation på den senaste tiden. Det är speciellt Stop Motion som intresserar mig. Jag har kollat runt efter olika utbildningar, men det verkar vara väldigt torrt, i alla fall här i Sverige. Jag är ingen mästare på stop motion, så några utbildningar känns ganska matiga och avancerade, samt att mina tecknar-skills inte är jättebra. Så jag letar lite efter några utbildningar där man inte behöver kunna jättemycket från början.

 

Berättande animerad film (Stockholms Dramatiska högskola), den verkar ganska matig och lite mer avancerad. - Bli animatör - utbildning i Berättande animerad film, filmutbildning

 

Diagonalakademin i Stockholm - Känns ganska okej, verkar fokusera lite för mycket på experimentfilm för min smak, samt 2D animation. - DIAGONALAKADEMIN

 

Animationslinjen - Sörängens folkhögskola. - Mailade till dem och frågade, de verkar bara ha 2D animation, ingen stop motion alls, vilket var lite tråkigt. -http://sorangens.wordpress.com/category/animationslinjen/

 

Dessa är de svenska utbildningar jag har hittat. Det finns ju ingen optimal för mig direkt. Jag har ingenting emot att plugga utomlands egentligen. Så om någon har tips från länder i Skandinavien eller Storbritannien/ USA som har utbildningar så är jag intresserad. Grejen är ju att det ska vara från grunden, stop motion och kanske inte allt för dyrt eller avancerat.

 

Någon som har något tips på skolor?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...