Gå till innehåll

Tips på egen hemsida?


Recommended Posts

Flash är i stort sett helt utfasat vid det här laget och numera ersatts av html5. Det allra smidigaste är nog att köpa billig web host, billigt domännamn och sedan installera Wordpress. Det finns en rad riktigt schysta WP teman fritt tillgängliga på nätet. Te.x.-

InterStellar | UFO themes

Hatch | AlienWP | Professional WordPress Themes

Cell | AlienWP | Professional WordPress Themes

Länk till kommentar
Share on other sites

Binero är ett bra webbhotell med bra kundservice. Där kan du också köpa domännamn. För hjälp med att installera Wordpress + annat, kan du köpa hjälp från folk på fiverr.com eller freelancer.com. Så jobbar jag i alla fall. Funkar bra. Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle tvärtom, inte rekommendera One.com då de, åtminstone förut hade väldigt bristande serverteknik. Saknade stöd för senaste versionen av MySQL mm.

Värt att kolla upp, om man tänkt använda sig av exempelvis Wordpress eller Joomla.

 

ManuFrog Webbhotell - använder jag. Där kan du skapa en sida via ex. Joomla, ta ett färdigt template anpassat för portfolion och köra med det.

Fungerar problemfritt och du kan göra (nästan) allt utan att behöva gå in FTP:n.

Länk till kommentar
Share on other sites

ManuFrog.com - 129kr om året för 350mb i utrymme och 10gb i trafik / mån.

3ix.org - 79kr om året för 40gb i utrymme och 100gb i trafik / mån.

 

+ Domännamn hos Binero, 89kr / året.

 

Har ett par sidor uppe för 169kr om året, domännamn och hosting inkluderat.

Sen ska jag inte ljuga och säga att sidorna är uppe 24/7 alla dagar om året, men priset tjänar syftet och vice versa. Och när allt väl funkar som det ska (vilket faktiskt är större delen av tiden), så funkar det riktigt bra och det är svårt att hitta en host som ger såpass mycket för det priset- Och då lär man sig att blunda för en och annan timme av downtime här och där.

För 79kr om året i web hosting-kostnader är det också svårt att känna sig uppbunden; Jag kan ju närsomhelst byta host, flytta över filerna och omdirigera min Binero-domän.

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Hur stor budget har du?

 

2. Hur mycket tid och energi tänker du spendera på webbplatsen i månaden? (Med andra ord: Är det bara ett "visitkort" eller återkommande nyheter om dina projekt?)

 

3. Vad vill du att webbplatsen ska åstadkomma?

Länk till kommentar
Share on other sites

Loopia kan även vara något annat, sjukt lätt att använda i "bygget" av egen hemsida. Simpelt. Ser även att många andra rekommenderat liknande tjänster och rekommenderar att du provar dessa om de erbjuder trials eller liknande, även Loopia som jag nämnde. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...